"Stoom je klaar voor de feestdagen"

Stoomcursus “Stoom je klaar voor de feestdagen”

De feestdagen komen eraan, is jouw webwinkel al op stoom?

Met de feestdagen voor de deur wordt er een flinke strijd gevoerd om de bezoeker. Voor retailers is dit hét belangrijkste seizoen waar het resultaat van wordt bepaald. Dit jaar is er door aantrekken van de economie meer te verdelen, zorg dus dat je nu op stoom bent voor de feestdagen. Het oriënteren van de klant start al de maanden voor de feestmaand. De verlanglijstjes worden gemaakt, de eerste speelgoedboeken voor de Sinterklaas vallen alweer bij menig consument op de deurmat. Maar hoe zorg je ervoor dat je klaar bent voor deze drukke feestmaand? En, hoe zorg je ervoor dat je van kijkers kopers kunt maken?

Het is zeker niet te laat, je hebt nu nog tijd om je klanten gericht te benaderen, nieuwe klanten aan te trekken en de conversie te optimaliseren. Hoe?

Op donderdag 16 oktober organiseren wij een stoomcursus voor (online)retailers.

Deze cursus is zijn geld dubbel en dwars waard. De inzichten van de workshop richten zich niet alleen op het aantrekken van bezoekers, maar ook op het converteren van deze bezoekers en het benutten van je huidige klantengroep waarmee je voor de feestdagen het verschil kunt maken.

Heb jij een webwinkel en herken je dit?

  • Je vraagt je af of je wel alles hebt gedaan om het maximale uit de opkomende feestmaand te halen?
  • Je resultaat staat onder druk van nieuwe toetreders waardoor het resultaat onderdruk staat.
  • Je hebt veel geld nodig om bezoekers naar je site te trekken, maar dit levert niet het gewenste resultaat.

Praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kan

Wij staan ervoor onze klanten te voorzien van praktische inzichten waarmee zij meer uit hun bestaande klanten en investeringen kunnen halen. In deze workshop geven wij jou handige tips en tricks waarmee je direct voor deze feestdagen zelf de conversie kunt verbeteren en meer bezoekers kunt aantrekken.

Waarom deze stoomcursus?

Deelname aan de stoomcursus levert je het volgende op:

  • Hogere conversie en daardoor meer bestellingen in je webwinkel rond de feestdagen.
  • Inzicht hoe andere webwinkels resultaat behalen.
  • Inspiratie hoe je met service het verschil kunt maken.
  • Handige tips hoe je deze feestperiode nog meer uit je bestaande klanten kunt halen.

Onze unieke formule

Op basis van ServiceScout® data zijn wij in staat jou inzichten te verschaffen met betrekking tot de service die door webwinkels wordt geleverd. ServiceScout, een initiatief van A Frank Advice, voert continue onderzoek uit naar de service van de (online) retailers in Nederland. Kijk hier voor meer informatie over ServiceScout.

Daarnaast beschikken we over meer dan 20 jaar on- en offline marketingervaring opgedaan bij partijen als AutoTrack.nl, Polis Direct, Siemens en verschillende webwinkels in Nederlands.

Wat leer je?

Na afloop van de cursus…

  • Kun je de belangrijkste conversiestruikelblokken binnen jouw webwinkel identificeren en aan te pakken.
  • Kun je identificeren welke on- en offline processen met kleine aanpassingen resultaat kunnen opleveren.
  • Kun je gericht acties uitvoeren op je bestaande klanten.
  • Word je aan het denken gezet waar je in moet investeren om verder te groeien.

Voor wie is deze workshop?

Webwinkeleigenaren , marketeers, communicatiespecialisten en commercieel verantwoordelijken binnen organisaties waarvoor de webshop een belangrijk commercieel instrument is of wordt.

Het programma

Na een korte kennismaking met de medecursisten en je trainer starten we met de workshop.

Wat zijn de trends voor (online) retailers als het gaat de strijd om de klant rond de feestdagen?

Nut en noodzaak van het aantrekken van klanten: in hoeverre is de retailer nu in staat klanten aan te trekken?

Hoe trek je deze periode meer klanten naar je webwinkel?

We houden een korte break om vervolgens door te gaan met het tweede gedeelte van de workshop

Usability of the customer journey: welke aanpassingen kun je nog voor deze feestdagen maken waarmee je de conversie kunt verbeteren?

Welke mogelijkheden heb je om jouw bestaande klanten aan te zetten tot actie en jouw nieuwe klanten langer vast te houden.

Bij het aanmelden kan je aangeven welke vraag je graag beantwoord wil hebben. Deze proberen we in de workshop te beantwoorden maar er zullen vast nog meer vragen zijn.

Op basis van de door jou verschafte informatie, de resultaten van de case en de workshop ontvang je na de workshop een debriefing dat je als handleiding kunt hanteren voor het doorvoeren van verbeteringen.

Wanneer en waar

Dag:
Donderdag 16 oktober
Middagsessie:
13.00 tot 17.00 uur
Avondsessie:
18.00 tot 22.00 uur
Waar:
Bruistensingel 500 's Hertogenbosch

Investering

Deelname aan de cursus kan voor de prijs van 149,- p.p. .
Let op!
er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.


Onze andere workshops

Naast deze stoomcursus organiseren wij een drietal workshops die op elkaar afgestemd zijn.

Gedurende deze workshop leer je welke mogelijkheden je hebt om meer bezoekers naar je site kunt trekken en welke het meeste rendement zullen opleveren.

Dé succesfactoren voor een gezonde conversie”
In deze workshop leer je hoe je de conversie van je webwinkel kunt verbeteren en daarmee direct de site gebruiksvriendelijker maakt.

Hoe houd ik mijn klanten vast?”
Deze workshop biedt je handvatten waarmee je meer uit je bestaande klanten kunt halen en nieuwe klanten langer aan je kunt binden.

Ben je geïnteresseerd in alle workshops dan is het mogelijk om voor een gereduceerd tarief van € 450 aan deze drie workshops deel te nemen. Bovendien ontvang je van ons bij afname van de drie workshops een persoonlijk adviesrapport, ter waarde van € 240. Heb je interesse, neem dan contactmet ons op.


 

REFERENTIE

Voor ons bedrijf hebben Frank en Janneke een workshop verzorgd. Zij hebben ons nieuwe inzichten gegeven in het gedrag van de consument. Met de unieke data die zij tot hun beschikking hebben van de top webwinkels in Nederland heeft ervoor gezorgd dat wij de customer journey verder kunnen optimaliseren en het bedrijfsresultaat kunnen verbeteren.
Mark Dujardin

JE TRAINER

Frank Gerritsen

Frank Gerritsen, stragisch online marketeer

Met zijn jarenlange ervaring als strategisch online marketeer bij bedrijven als ANWB, Autotrack en Polis Direct weet hij als geen ander hoe je betere verkoopresultaten realiseert, Hij zet zijn kennis, opgedaan in sterk competitieve branches zoals de verzekerings- en automotivebranche in om webwinkels wistgevender te maken.