"Dé succesfactoren voor een gezonde conversie"

Workshop conversie optimalisatie: “Dé succesfactoren voor een gezonde conversie”

Verhoog je conversie gedurende de gehele customer journey.

Een groot gedeelte van het marketingbudget besteed je aan het aantrekken van bezoekers maar het rendement van je geïnvesteerde euro's valt tegen. Teveel bezoekers verlaten je webwinkel zonder enige conversie. Door de toenemende concurrentie wordt het steeds lastiger om de consument te converteren naar een klant. Consumenten zijn zich steeds bewuster welke mogelijkheden er zijn en gaan voor het gemak. Sluit je webwinkel nog aan bij de wensen en eisen van de consument? Hoe maak je van kijkende bezoekers kopende klanten? En, hoe beïnvloed je de aankoopbeslissing van je bezoekers? Leer jouw bezoekers met bewezen technieken over de streep te trekken en verhoog je omzet. Hoe?

A Frank Advice organiseert de workshop “Dé succesfactoren voor een gezonde conversie.” Deze workshop is een onderdeel van een drietal workshops en gaat specifiek in hoe je met praktische inzichten en voorbeelden hoe je meer bezoekers naar je webwinkel trekt en daarmee je resultaat verbetert.

Heb jij een webwinkel en herken je dit?

  • Veel bezoekers verlaten je webwinkel zonder geld uit te geven.
  • Je hebt een webwinkel maar verkoopt relatief weinig.
  • Veel van je bezoekers haken af tijdens het bestelproces.
  • Je hebt veel bezoekers maar dit leidt niet tot conversies.
  • Je mist de inzichten om de conversie van je webwinkel blijvend te verbeteren.

Praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kan

Wij staan ervoor onze klanten te voorzien van praktische inzichten waarmee zij meer uit hun bestaande klanten en investeringen kunnen halen. In deze workshop geven wij je handige tips en tricks waarmee je direct zelf je conversie kunt verbeteren en je resultaat positief kunt beïnvloeden. Hiermee maak je webwinkel gebruiksvriendelijker en dus winstgevender, een win win voor jou en je bezoeker!

Wat levert het me op?

Deelname aan de workshop conversie optimalisatie levert je het volgende op:

  • Meer kennis hoe je van je bezoekers (loyale) klanten maakt.
  • Hogere conversie door meer bestellingen in je webwinkel.
  • Inzicht hoe andere webwinkels resultaat behalen en welke kansen zij onbenut laten.
  • Inspiratie hoe je met service het verschil kunt maken.
  • Een hogere omzet.

Onze unieke formule

Op basis van ServiceScout® data zijn wij in staat jou inzichten te verschaffen met betrekking tot de service die door webwinkels wordt geleverd. ServiceScout, een initiatief van A Frank Advice, voert continue onderzoek uit naar de service van de (online) retailers in Nederland. Kijk hier voor meer informatie over ServiceScout.

Daarnaast beschikken we over meer dan 20 jaar on- en offline marketingervaring opgedaan bij partijen als AutoTrack.nl, Polis Direct, Siemens, ANWB , Carsom, en verschillende webwinkels in Nederlands.

Wat leer je?

Tijdens de workshop conversie optimalisatie voor webwinkels geven we je waardevolle inzichten en praktische tips waarmee je de conversie van je webwinkel gegarandeerd direct verbeterd. Je leert onder andere:

  • Wat is conversie-optimalisatie en waarom is het belangrijk?
  • Wat zijn effectieve conversietechnieken?
  • Met welke aanpassingen kun je de conversie van je webwinkel direct verbeteren?
  • Hoe maak je effectieve home en overzichtspagina’s?
  • Hoe bepaal je wat prioriteit heeft?
  • Hoe test je het effect van je aanpassingen?
  • Praktijkvoorbeelden van succesvolle conversietesten, en een uitleg hoe je zelf conversie-onderzoek kan doen.

Daarnaast word je aan het denken gezet welke stappen je webwinkel moet maken om de strijd moordende concurrentie aan te gaan.

Voor wie is deze workshop?

Webwinkeleigenaren , marketeers, communicatiespecialisten en commercieel verantwoordelijken binnen organisaties waarvoor de webshop een belangrijk commercieel instrument is of wordt.

Het programma

Na een korte kennismaking met je medecursisten en je trainer starten we met de workshop.

Wat zijn de laatste 5 conversie verbeteringen die je hebt doorgevoerd?

Waar gaat het naartoe? Wat doen retailers nu om klanten te converteren?

Nut en noodzaak van het converteren van bezoekers naar klanten. In hoeverre is de retailer in staat bezoekers te converteren naar klanten?

We houden een korte break om vervolgens door te gaan met het tweede gedeelte van de workshop

Converteren, hoe doe je dat (niet)

Je werkt in teamverband aan een case waarmee je een strategie ontwikkeld voor het verbeteren van de conversie.

Bij het aanmelden kan je aangeven welke vraag je graag beantwoord wil hebben. Deze proberen we in de workshop te beantwoorden maar er zullen vast nog meer vragen zijn.

Op basis van de door jou verschafte informatie, de resultaten van de case en de workshop ontvang je na de workshop een debriefing dat je als handleiding kunt hanteren voor het doorvoeren van verbeteringen.

Wanneer en waar

Dag:
Donderdag 30 oktober
13:00 - 17:00
Dag:
Donderdag 20 november
13:00 - 17:00
Waar:
Bruistensingel 500 's Hertogenbosch

Investering

Deelname aan de cursus kan voor de prijs van € 169.
Let op!
er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.


Onze workshops

Deze workshop is een onderdeel van een drietal workshops die optimaal op elkaar afgestemd zijn.

Gedurende deze workshop leer je welke mogelijkheden je hebt om meer bezoekers naar je webwinkel kunt trekken en welke het meeste rendement zullen opleveren.

Dé succesfactoren voor een gezonde conversie”
In deze workshop leer je hoe je de conversie van je webwinkel kunt verbeteren en daarmee direct de webwinkel gebruiksvriendelijker maakt.

Hoe houd ik mijn klanten vast?”
Deze workshop biedt je handvatten waarmee je meer uit je bestaande klanten kunt halen en nieuwe klanten langer aan je kunt binden.

Ben je geïnteresseerd in alle workshops dan is het mogelijk om voor een gereduceerd tarief van € 399 aan deze drie workshops deel te nemen. Heb je interesse, neem dan contactmet ons op.


 

REFERENTIE

Voor ons bedrijf hebben Frank en Janneke een workshop verzorgd. Zij hebben ons nieuwe inzichten gegeven in het gedrag van de consument. Met de unieke data die zij tot hun beschikking hebben van de top webwinkels in Nederland heeft ervoor gezorgd dat wij de customer journey verder kunnen optimaliseren en het bedrijfsresultaat kunnen verbeteren.
Mark Dujardin

JE TRAINER

Frank Gerritsen

Frank Gerritsen, stragisch online marketeer

Met zijn jarenlange ervaring als strategisch online marketeer bij bedrijven als ANWB, Autotrack en Polis Direct weet hij als geen ander hoe je betere verkoopresultaten realiseert, Hij zet zijn kennis, opgedaan in sterk competitieve branches zoals de verzekerings- en automotivebranche in om webwinkels wistgevender te maken.