Hoe word mijn webwinkel een klantenmagneet?

Workshop klanten aantrekken: “Word een klantenmagneet”

Stroomlijn je inspanningen op de weg naar meer bezoekers.

Is jouw webwinkel al een tijd online maar blijkt het lastiger dan je dacht om bezoekers naar je webwinkel te trekken? Veel online retailers denken dat de consument op zoek is naar de laagste prijs en dat dat middel de manier is om de klant te lokken. Maar, een prijskoper is een eenmalige koper. Bovendien zal je altijd het onderspit delven tegen de grootste retailers die met hun enorme inkoopvoordeel altijd de laagste prijs bieden. Wil je leren hoe je meer omzet realiseert zonder dat je een gevecht aan moet gaan op prijs? Wil jij weten hoe jij je doelgroep bereikt voordat jouw concurrent dat doet? Wil je weten hoe je meer uit je huidige inspanningen kunt halen

A Frank Advice organiseert de workshop “Word een klantenmagneet”. Deze workshop is een onderdeel van een drietal workshops en gaat specifiek in hoe je met praktische inzichten en voorbeelden hoe je meer bezoekers naar je webwinkel trekt en daarmee je resultaat verbetert.

Heb jij een webwinkel en herken je dit?

  • Je investeert veel tijd en geld in marketingactiviteiten maar dit levert niet het gewenste resultaat.
  • Je vindt het lastig te bepalen wat de snelste weg is naar de meer bezoekers in je webwinkel.
  • Je vraagt je af welke middelen je nu het meeste resultaat opleveren.
  • Je marge wordt kleiner door de strijd om de klant.

Praktische inzichten waarmee je direct aan de slag kan

Wij staan ervoor onze klanten te voorzien van praktische inzichten waarmee zij meer uit hun bestaande klanten en investeringen kunnen halen. In deze workshop geven wij je handige tips en tricks waarmee je direct zelf de meer bezoekers naar je webwinkel kunt trekken en het resultaat van je webwinkel kunt verbeteren.

Wat levert het me op?

Deelname aan de workshop conversie optimalisatie levert je het volgende op:

  • Meer traffic naar je webwinkel door een geïntegreerde inzet van je on-en offline marketing middelen.
  • Hoe je jouw eigen content en toegevoegde waarde kunt benutten.
  • Inzicht hoe andere webwinkels resultaat behalen en welke kansen zij onbenut laten.
  • Inspiratie hoe je met service het verschil kunt maken.
  • Een beter resultaat op je advertentie-uitgaven.

Onze unieke formule

Op basis van ServiceScout® data zijn wij in staat jou inzichten te verschaffen met betrekking tot de service die door webwinkels wordt geleverd. ServiceScout, een initiatief van A Frank Advice, voert continue onderzoek uit naar de service van de (online) retailers in Nederland. Kijk hier voor meer informatie over ServiceScout.

Daarnaast beschikken we over meer dan 20 jaar on- en offline marketingervaring opgedaan bij partijen als AutoTrack.nl, Polis Direct, Siemens, ANWB , Carsom, en verschillende webwinkels in Nederlands.

Wat leer je?

Tijdens deze workshop geven we je waardevolle inzichten en praktische tips waarmee het aantal bezoekers van je webwinkel gegarandeerd direct verbeterd. Je leert onder andere:

  • Wat is je doelgroep en hoe kun je deze het beste benaderen?
  • Welke mogelijkheden heb ik allemaal om nieuwe klanten te vinden en welke zijn voor mij het meest interessant?
  • Hoeveel is een bezoeker mij waard en wat mag deze mij kosten?
  • Hoe kan mijn (online & offline) marketing budget mij het meeste opleveren?
  • Wat kan ik met traditionele marketing middelen mijn footprint in de markt vergroten en meer traffic realiseren?
  • Wat haal ik meer uit mijn social media en hoe kan ik voorkomen dat dit een ad hoc proces is?
  • Hoe meet ik de ROI van mijn inspanningen?

Daarnaast word je aan het denken gezet welke stappen je webwinkel moet maken om de strijd moordende concurrentie aan te gaan.

Voor wie is deze workshop?

Webwinkeleigenaren , marketeers, communicatiespecialisten en commercieel verantwoordelijken binnen organisaties waarvoor de webshop een belangrijk commercieel instrument is of wordt.

Het programma

Na een korte kennismaking met de medecursisten en je trainer starten we met de workshop.

Met welke 5 middelen trekt u momenteel de meeste klanten aan?

Waar gaat het naartoe? Wat doen retailers nu om klanten aan te trekken?

Nut en noodzaak van het aantrekken van klanten. In hoeverre is de retailer nu in staat klanten aan te trekken? Welke middelen zet hij in en welke leveren het meeste resultaat?

We houden een korte break om vervolgens door te gaan met het tweede gedeelte van de workshop

Aantrekken van bezoekers, hoe doe je dat (niet)?

Je werkt in teamverband aan een case waarmee je door middel van een online campagne de organische resultaten van je webwinkel verbetert en het rendement van je betaalde inspanningen optimaliseert.

Bij het aanmelden kan je aangeven welke vraag je graag beantwoord wil hebben. Deze proberen we in de workshop te beantwoorden maar er zullen vast nog meer vragen zijn.

Op basis van de door jou verschafte informatie, de resultaten van de case en de workshop ontvang je na de workshop een debriefing dat je als handleiding kunt hanteren voor het doorvoeren van verbeteringen.

Wanneer en waar

Dag:
Donderdag 23 oktober
13:00 - 17:00
Dag:
Donderdag 13 november
13:00 - 17:00
Waar:
Bruistensingel 500 's Hertogenbosch

Investering

Deelname aan de cursus kan voor de prijs van € 169.
Let op!
er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.


Onze workshops

Deze workshop is een onderdeel van een drietal workshops die optimaal op elkaar afgestemd zijn.

Gedurende deze workshop leer je welke mogelijkheden je hebt om meer bezoekers naar je webwinkel kunt trekken en welke het meeste rendement zullen opleveren.

Dé succesfactoren voor een gezonde conversie”
In deze workshop leer je hoe je de conversie van je webwinkel kunt verbeteren en daarmee direct de webwinkel gebruiksvriendelijker maakt.

Hoe houd ik mijn klanten vast?”
Deze workshop biedt je handvatten waarmee je meer uit je bestaande klanten kunt halen en nieuwe klanten langer aan je kunt binden.

Ben je geïnteresseerd in alle workshops dan is het mogelijk om voor een gereduceerd tarief van € 399 aan deze drie workshops deel te nemen. Heb je interesse, neem dan contactmet ons op.


 

REFERENTIE

Voor ons bedrijf hebben Frank en Janneke een workshop verzorgd. Zij hebben ons nieuwe inzichten gegeven in het gedrag van de consument. Met de unieke data die zij tot hun beschikking hebben van de top webwinkels in Nederland heeft ervoor gezorgd dat wij de customer journey verder kunnen optimaliseren en het bedrijfsresultaat kunnen verbeteren.
Mark Dujardin

JE TRAINER

Frank Gerritsen

Frank Gerritsen, stragisch online marketeer

Met zijn jarenlange ervaring als strategisch online marketeer bij bedrijven als ANWB, Autotrack en Polis Direct weet hij als geen ander hoe je betere verkoopresultaten realiseert, Hij zet zijn kennis, opgedaan in sterk competitieve branches zoals de verzekerings- en automotivebranche in om webwinkels wistgevender te maken.