Conversie optimalisatie

Ongetwijfeld zet u een aantal externe kanalen in om traffic naar uw website te genereren. Maar u bent ontevreden over het resultaat, het realistisch gestelde salestarget wordt niet gehaald. Wij ondersteunen onze klanten bij het optimaliseren van de online marketingactiviteiten met als doel het realiseren van uw doelstellingen. Wij noemen dit “The Road 2 Revenue”. Wij maken inzichtelijk welke marketingeuro’s tot een lead of sale hebben geleid en welke niet.

 

Ongetwijfeld zet u een aantal externe kanalen in om traffic naar uw website en of fysieke winkel te genereren. Maar u bent ontevreden over het resultaat, het realistisch gestelde salestarget wordt niet gehaald. Wij ondersteunen onze klanten bij het optimaliseren van de online en offline marketingactiviteiten met als doel het realiseren van de gestelde doelen. Wij noemen dit "The Road 2 Revenue". Wij maken inzichtelijk welke marketingeuro’s tot een lead of sale hebben geleid en welke niet.

Wordt u getriggerd door één of meerdere van onderstaande vragen? Ga dan het gesprek met ons aan!

  • Waarom worden onze salestargets niet behaald?
  • Wat is het profiel van onze klanten?
  • Hoe verhogen we onze online conversie?
  • Welke online campagne(s) leveren het hoogste rendement?
  • Welke kanalen hebben een bijdrage aan een lead of sale geleverd?
  • Hoe kunnen we meer omzet genereren uit onze bestaande klanten?
  • Wat leveren onze Social Media inspanningen op?
  • Hoe kunnen we het rendement van onze nieuwsbrieven verbeteren?
  • Waarom verlaten zoveel mensen onze website zonder enige actie?

Om antwoord te geven op uw vragen maken wij onder andere gebruik van:

Usability onderzoek

Met usability-onderzoek leggen wij de knelpunten van uw website vast. Door het vaststellen van dergelijke knelpunten kunnen verbeteringen doorgevoerd worden om de gebruiker het doel makkelijker te behalen. Het verbeteren van de gebruikersvriendelijkheid verhoogt uw conversie en daarmee uw omzet.

A/B testen

Met een A/B test onderzoeken we welke pagina set-up tot de beste conversie leidt. Moeten de knoppen rood of groen zijn en welke tekst (microkopie) moeten de conversie buttons hebben en welke content spreekt de consument het meeste aan? Met als uiteindelijk doel conversie en omzetstijging.

Analyse van het klikgedrag

Uw bezoekers geven ons waardevolle informatie over hoe zij uw website gebruiken. Met het analyseren van het klikgedrag kunnen we bepalen of de geboden informatie aansluit bij de behoefte van de consument. In sommige gevallen kan het schuiven van content een flinke conversieverhoging opleveren.

Analyse on- en offline data

We betrekken graag ook andere on- en offline gegevens om uw road2revenue te optimaliseren. Denk hierbij bijvoorbeeld het toevoegen van offline campagnes, gegevens van uw winkel of evenement en uw callcenter. Met deze gegevens kunnen wij het proces verder aanscherpen.

Contact

Wij werken aan uw succes - ons team staat klaar om uw bedrijf te coachen naar uw volgende successen. Neem contact met ons op om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

 

Onze tevreden klanten

AutoTrack.nl
ANWB
BNP Parisbas Cardif
Carsom
Polis Direct
Siemens