De uitdagingen van B2B marketingorganisaties zijn groot. De complexiteit van het domein marketing wordt alleen maar groter door de omvangrijkheid en intensiviteit van digitale marketingmiddelen. Er wordt enorm veel data gecreëerd die steeds belangrijker wordt voor organisaties. Steeds meer beslissingen van organisaties worden gestuurd op basis van deze data, maar de juiste interpretatie van de data is cruciaal. Naast de traditionele rol van B2B marketing, met aspecten als leads, events, adverteren, telemarketing, PR en de ontwikkeling van marketing materiaal wordt het door de toenemende complexiteit steeds lastiger te bepalen waar de focus aangelegd dient te worden.

Hoe overtuigt u uw organisatie voor de keuzes van marketing voor de korte, middellange en lange termijn? Hoe zorgt u ervoor dat de uitdagingen van de organisatie omgezet worden naar kansen? Wij brengen focus aan en hierdoor benut u de kansen.

Ons aanbod voor B2B organisaties stelt uw organisatie in staat het resultaat van uw marketinginspanningen te optimaliseren. Dit doen wij onder andere door:

LEAD GENERATIE

Inspelen op de customer insights van uw (potentiële) klanten – het realiseren van vraag, een klantrelatie en creëren van klantwaarde – is cruciaal voor uw organisatie. A Frank Advice adviseert u over een goede positionering en differentiatie van u als organisatie. Met multi-channel marketing oplossingen en een goede content marketingstrategie kunt uw doelgroep aantrekken, interesseren, vasthouden en converteren. Met meetbaar resultaat. Bovendien verdient het afstemming met accountmanagers over de ownership, de lead definitie, de bewaking van het proces, het meten van de output, feedback en toekomstige investeringen. Lees ook onze blog: “Sales willen helemaal geen leads”.


MARKETING AUTOMATION

A Frank Advice is uw partner voor het automatiseren, professionaliseren en structureren van uw marketinginspanningen waarmee u uw output kunt optimaliseren. Door middel van de verkregen Marketing Intelligence verschaft uw data u inzichten en creëert het kansen voor nu en in de toekomst. Verschillende segmentatiestrategieën en website-optimalisatie stellen u in staat optimaal rendement uit uw investeringen te halen. De marketing automation tools kunnen worden geintegreerd met data en CRM. Lees hier ook onze blog: “de behoefte van de klant”.


B2B MARKETING MIX

De inzet van een uitgebalanceerde mix tussen deze online en offline middelen zal voor veel B2B bedrijven het verschil maken. Daarbij is de integratie van middelen en tools van levensbelang. Door klein te starten met een zichtbare stip op de horizon kunt u snel resultaat boeken en mensen voor uw plannen winnen. Daarbij is het van belang dat u geen ad hoc activiteiten uitvoert, maar een tactisch plan uitvoert waaraan de strategie ten grondslag ligt.


CHANNEL MARKETING

Verbeter de prestaties van uw resellers door optimalisatie van Channel Marketing. Vraagt u zich af hoe u samen met uw partners de krachten kunt bundelen? Wij adviseren onze klanten hoe u gezamenlijke marketingcampagnes kunt realiseren, hoe u leads voor hen kunt realiseren en de opvolging kunt stroomlijnen. Daarnaast hebben wij ervaring met training van uw resellers, verbeteren van de marketing functie van uw resellers en oplijnen van uw reseller kanaal.


CONTENT MARKETING EN LOCALISATIE

Zoekt u naar wegen waardoor u relevant wordt voor uw doelgroep? Moet u gebruik maken van internationale content maar bent u van mening dat uw doelgroep andere taal wil horen? Wij kunnen u adviseren waar u aanwezig dient te zijn en hoe u de taal van de klant kunt spreken. Hiermee claimt u ‘thought leadership’ in uw markt. Content creatie is niet altijd eenvoudig maar met een gestructureerde aanpak kunt uw content voor meerdere doelen gebruiken. Daarbij is het belangrijk dat er uitgebreid onderzocht wordt waar uw doelgroep zich bevindt en op welke manier het informatie tot zich neemt. A Frank Advice biedt antwoorden.


Onze aanpak?

Meten is weten. Wij zorgen ervoor dat alles meetbaar kan worden gemaakt en gemeten wordt. Daartoe beperken we ons niet alleen tot het vakgebied marketing. Door vooraf na te denken over de verbanden tussen de datastromen kunnen we goed analyseren waar de verbeteringen en kansen zich bevinden. Door belanghebbenden van andere afdelingen te betrekken of zelf van buiten het bedrijf kunnen doelstellingen behaald worden en kan de ROI van uw marketinginspanningen geoptimaliseerd worden.